14 Ekim 2014 Salı

Kuşatma ve Fırtına / Leigh Bardugo - Yorum




Her zaman böyle olmayacak. Özgür kaldığın günlerin sayısı arttıkça hayatın kolaylaşacak… En güçlü Grishalardan biri olan Güneşin Elçisi Alina Starkov, Karanlıklar Diyarı'nda yaşanan faciadan kaçıp arkadaşı Malyen'le birlikte, arkasında bıraktığı dünyanın karmaşasından uzak kalacağını düşündüğü bambaşka topraklara doğru yola çıkar. 

Ancak kaderinden ve geçmişinden kaçmak sandığı kadar kolay olmayacaktır. Karanlıklar Efendisi yenilediği gücü ve ölümcül planlarıyla yeniden karşısına çıkmaya hazırlanmaktadır. Alina'nın Karanlıklar Efendisi'ni yenmek ve terk etmek zorunda kaldığı Ravka'yı özgürlüğüne kavuşturmak adına gereken güce ulaşması için uzun ve tehlikelerle dolu bir yolculuğa çıkması gerekecektir.Kuşatma ve Fırtına'nın karanlık dünyasında Alina'yla birlikte kaybolacak ve oradan asla dönmek istemeyeceksiniz.





Sayfa Sayısı: 448

Baskı Yılı: 2014

Yayınevi: Martı Yayınları
Çeviren: Ozan Aydın
Seri Adı: The Grisha
Seri Sırası: 2/3
Goodreads Puanı: 4.18/5
___________________________________________________

-ilk kitabı okumayanlar için spoiler içerir-

Kitap ilk kitabın bittiği yerde değil de,birkaç hafta zaman atlamasıyla başlıyor.Alina ve Malyen Karanlıklar Efendisi'nden yeni bir hayat kurma umuduyla kaçıyorlar ve Gerçek Deniz'i aşarak Cofton adı verilen yere geliyorlar.Orada kaldıkları süre zarfında Alina da Malyen de çalışıp tekrar kaçabilmek için para biriktirmeye çalışıyorlar.Her ne kadar Alina hala korku içinde yaşasa da yavaş yavaş alışmaya çalışıyor bu tehlikesiz hayata ama maalesef ki bu durum o kadar uzun sürmüyor çünkü Karanlıklar Efendisi onları yine yakalıyor,her zamanki gibi kötücül bir amacı var ve Mal ve Alina'yı ona ulaşmak için kullanıyor.Alina iyice umutsuzluğa kapılmışken hiç beklenmeyen bir kişiden,daha doğrusu üç kişiden, büyüüük bir yardım alıyor ve böylece tekrar kaçmaya başlıyorlar.
Ama Alina'nın kaçması değil kalıp Ravka'yı kurtarması gerek.

Ravkalılar Alina'yı bir azize gibi görüyor ama o bundan hiç hoşnut değil.Zaten Alina,ilk kitaptan da bildiğimiz üzere, ilgi çekmeyi seven bir tip değil.Güneşin Elçisi rütbesinden dolayı insanlar ona neredeyse tapıyor.Alina hem hayatındaki bu köklü değişikliklerle uğraşıyor hem de Ravka'yı kurtarmaya çalışıyor.



-spoiler sonu-



BEN BU SERİYE B A Y I L I Y O R U M!!İlk kitabı aldığımda bir çırpıda okuyup bayılmıştım,bu kitabı her ne kadar bir çırpıda okuyamasam da buna da bayıldıım!! Bu kitapta kesinlikle diğer kitaba oranla çook daha fazla aksiyon vardı ve bu kitabı aşırı sürükleyici hale getiriyor.Yazarın dili de çok akıcı zaten.

Kitap Alina ve Malyen'in ilişkisi açısından karışıktı.İkisi de birbirine güvenmekte sorun yaşıyor o yüzden sürekli birbirlerinden tereddütlüler.Dolayısıyla bu aralarına soğukluk girmesine neden oluyor.

Okurken Alina'nın bu kitapta çok daha özgüvenli,fiziksel ve mental açıdan çok daha güçlü olduğunu fark ediyorsunuz.Şahsen ben bu yeni Alina'yı çok sevdim.Sorunlarıyla başa çıkmayı daha iyi başarıyor.Kitapta değişimini okuduğumuz tek kişi Alina değil tabii ki.Yaşanan onca zorluktan ötürü Malyen de değişiyor.O alaycı ve biraz kayıtsız çocuk yerine daha kaygılı ve korumacı bir çocuk ortaya çıkıyor.


Kitaba eklenen yeni karakterler var,ilk kitapta var olan bazı yan karakterlerle de yeniden karşılaşıyoruz.Yeni karakterler kendilerini tamamen Alina'yı korumaya adıyorlar.-gerçi kitap sonunda bambaşka bir olay açığa çıkıyor ama yine de seviyorum onları- Bu yeni karakterlerden biri Nikolai,yani yakışıklı prens.Ravka tahtının ikinci varisi ama ilk varis olan Vasily'den katbekat yetenekli.Gayet eğlenceli ve zeki bir karakter.


''Kahramanların ve azizlerin sorunu ne biliyor musun,Nikolai?'' diye sordum atlasın kapağını kapatıp kapıya doğru giderken. ''Genellikle sonunda hep ölüyorlar.''







Daha önce de dediğim gibi kitapta bol bol aksiyon var ama aksiyonlar özellikle son 100 sayfada tavan yaptı resmen :D Hele kitabın sonunda Alina'nın yaşadığı değişim beni çok şaşırttı.Ayrıca bu kitap sayesinde seri kapaklarının kitapla olan bağlantısını anladım,evet ilk kitapta anlamamıştım vurmayın beni. 

Umarım Martı Yayınları kısa sürede üçüncü kitabı çevirir çünkü kitap öyle bir yerde bitti ki meraktan ölüyorum resmen.











2 yorum:

  1. Bir kitapsever olarak paylaşım için teşekkürler.Bu arada blogumda çekiliş düzenliyorum, beklerim :)
    http://yasamizi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederiim,uğrayacağım bloguna :))

      Sil