19 Aralık 2014 Cuma

Paranoya - Tuba Arık / Yorum




Yüz yıllık bir sırrın peşinde sürüklenen gölgeler,
asırlar süren bir yaşamın sessizliğine gömüldüler.
Gerçekle düş arasında gidip gelmek mi?
O düşün içinde yaşamdan vazgeçmek mi?
Karanlığın içinde filizlenen bir aşkın,
kopkoyu gölgesinde ölüme yürümek mi?
Kimsenin görmediğini gördün, kimsenin duymadığını duydun
çünkü, sen doğmadan başladı bu oyun.
(Tanıtım Bülteninden)

Sayfa Sayısı: 586
Baskı Yılı: 2014
Yayınevi: Sokak Kitapları Yayınları







______________________________________________________

Okumaya başlama zamanım sınav haftama denk geldiği için 2 haftadır elimde sürünen kitap Paranoya...İlk okumaya başladığımda elimden zar zor bıraktığım,ikinci okuyuşumda bir oturuşta 350 sayfa okuduğum kitap aynı zamanda.Hatta sınavlarıma çalışabilmek için gözümden ırak bir yere sakladığım bir kitap kendisi.Kısaca kitabın konusundan bahsedeyim şimdi.

-spoiler içerebilir-

Fegel 18 yaşında,pek sosyal becerisi olmayan,ablaları tarafından sürekli ezilen ve psikolojik sorunları olan bir kızdır,daha doğrusu çevresi tarafından psikolojik sorunları olduğu düşünülen bir kızdır desek daha doğru olur.9 yaşından beri onu her yerde izleyen,peşini hiç bırakmayan bir Gölge görmektedir.Ailesine bu durumu açıkladığında ise tahmin de edebileceğiniz gibi deli muamelesi görmüş,terapistlerle bu sorununa çözüm bulmaya çalışılmıştır.Hayatı boyunda Gölge'nin ona çektirdiği acılardan muzdarip olsa da artık buna mecburen alışmıştır.Düşünün,hayatınızın her anında sizi izleyen bir şey var,ister istemez alışırsınız sonuçta.Gölge'nin varlığına alışmış olmasına karşın,Gölge onu her ziyarete geldiğinde ilk günkü gibi korkmaktan kendini alamaz.

Fegel her zamanki gibi Gölge ile ve zebani gibi ablalarıyla uğraşıp hayatını bir şekilde geçirirken hayatına yeni biri girer;okulun yakışıklısı Marlo.Aralarında hemen bir çekim oluşur ve ikisi de birbirine sırılsıklam aşık olurlar.Fegel'in Gölge'yi görmesi Marlo ile tanışmasından önce azalmışken,Marlo ile tanıştıktan sonra Gölge'yi yine sık sık görmeye başlar.Üstelik onu gören sadece kendisi değildir,Marlo da Gölge'den nasibini almıştır.

Gölge hakkında Marlo ile araştırma yapmaya başlayan Fegel  korkunç bir gerçeği öğreniyor; Gölge onu almaya gelecek ve aldığında Fegel sonsuza dek onun olacak!Başta her ne kadar kendilerini rahatlatmaya çalışıp böyle bir şeyin mümkün olmadığını düşünseler de bu gayet mümkün.Ve gerçekten Gölge sonunda Fegel'i alıyor.Bu kesinlikle spoiler değil,çünkü kitap burada bitmiyor,kitap Gölge'nin Fegel'i alıp ona muazzam bir yaşam sunmasıyla başlıyor.

-spoiler bitti- 



AMAN YARABBİ!!!YA BU NASIL BİR KİTAP!CAPS LOCK'U KAPATMADAN YORUM YAPABİLİR MİYİM BİLMİYORUM.(DENEYECEĞİM)Tamam,şimdi çok az daha sakinim ama her an caps lock yine açılabilir.

Sıkı bir fantastik okuyucusu olarak Türk bir yazardan fantastik okumak istiyordum uzuuun zamandır.Maalesef ki çok fazla Türk fantastik kitap olmadığından bu mümkün değildi ama sonra o geldi,PARANOYA!!Kitap Cadıları'nın turunu yaptığını gördüğümde ilgimi çekmişti bu müthiş kitap.Konusunu okuduğumda ise resmen vurulmuştum!Alabildiğim en kısa sürede aldım ama en kısa sürede okudum diyemeyeceğim.Lanet olası sınav haftası yüzünden kitap kooskoca 2 hafta elimde süründü ya ben ona yanıyorum :(( Aslında 2 günde kitabın yarısından çoğunu okudum ama ders çalışmam gerektiğinden devamını getiremedim maalesef ki.Bugün bitirdim ve tek söyleyebileceğim ne kadar müthiş bir kitap olduğu.

Karakterlerin hepsini sevdim,Fegel'in ablalarına bile çok gıcık olmadım.Fegel de bence muhteşem bir karakter.Tabii ki kusurları var ama bu onun muhteşem olmasını engellemiyor.Marlo desen zaten çocuk o kadar fedakar ki kitaptaki bir olayı öğrendikten sonra onun adı her geçtiğinde ağlayasım geldi.Ama bir karakter var ki eminim ki hayatım boyunca asla unutmayacağım onu; Petra,yani namı değer Gölge.Petra'nın Fegel'e olan aşkı o kadar muhteşem ki kelimelere dökemiyorum şu an.Başta ona kızdım,Fegel gibi ben de gıcık oldum fakat sonradan yaptıklarının nedenini anlayınca ona öyle bir saygı duydum ve onu öyle bir sevdim ki anlatamam.


Petra hakkında sayfalarca şey yazabilirim,çünkü gerçekten olağanüstü bir karakter.850 yaşında bir gölge o,Fegel'e olan aşkı destansı,onun için her şeyi göze alıp her şeyi yapabilir.9 sene boyunca Fegel'i herkesten,her şeyden korumuş,tüm o seneler boyunca Fegel'in yanındaki tüm erkekleri çeşitli yollarla kaçırmış,herkesten kıskanıp kanatlarını germiş ona.Böyle bir karakterin kötü olması mümkün mü?Marlo var tabii ki bir de,fedakar,aşık,olağanüstü güzelliğe sahip,müthiş destekleyici.Fegel'in aşkına en az Petra kadar sadık.İki erkek karakterin ikisi de o kadar muazzam ki birini sevip diğerinden nefret etmek mümkün değil.

Ana kızımız Fegel'den bahsetmemek olmaz tabii.Kısa tutmuşum baya yukarıda,biraz daha bahsetmek istiyorum.Fegel'in okul hayatı bana baya benziyor,sadece benim arkadaş çevrem daha geniş sanırım :D Onun dışında o da benim gibi bir not tutma manyağı ve matematiği kötüü!!!Tıpkı ben :D Marlo'ya aşık (zaten kim aşık olmaz ki ona ^^) fakat hayatına Petra'nın girmesiyle ona olan büyük saygısı da işin içine girince iki kişi arasında kalıyor tabii ki.Okuyan kişilerin bazılarının yorumlarında Fegel'e kızdıklarını gördüm.Bense Fegel'e hiç kızmadım,aksine onu çok iyi şekilde anladım.Düşünün,tanımadığınız bir kişi sizi ailenizden,tanıdığınız çevreden,sevdiğiniz adamdan koparıp hiç bilinmeyen bir yere götürüyor.Koşulsuz olarak bu kişiye bağlanır mısınız yoksa eski hayatınıza mı tutunmak istersiniz?Doğru söylemek gerekirse ben kesinlikle eski hayatıma geri dönmek isterim ne olursa olsun.Gerçi Petra Fegel'e öyle muazzam bir hayat yaşatıyor ki Fegel'in geride bıraktıklarının acısı her ne kadar hiç silinmese de oldukça hafifliyor.

Kitap simyayla ilgili birçok bilgi içeriyor,ben pek simyayla ilgili olmasam da gerçekten okurken geçen bilgileri,kişileri tek tek araştırdım.Yazar kitabı bu müthiş bilgiler ve kişiliklerle öyle güzel harmanlamış ki hayran kalmamak elde değil.Ayrıca yazarın dili çok akıcı ve masalsı,hiç sıkılmadan ve fark etmeden yüzlerce sayfa okuyabiliyorsunuz.

Her ne kadar kitaba ilk başlarda biraz ön yargıyla başlasam da çok yersiz bir tavır takındığımın farkına vardım.Şu ana kadar okuduğum fantastik kitaplar arasında en iyiler arasındadır kesinlike Paranoya.Eğer ki siz de fantastik okumayı seviyorsanız mutlaka bu kitabı okumalısınız.Bayılacağınıza eminim!

















14 yorum:

  1. Ben de tur kapsamında okumuştum kitabı ve aynı şekilde ön yargıyla başlamıştım kitaba. Sonunda yazarın kalemine de kitaba da ayrı aşık olmuştum. Dehşet bir şey!!! :D Veee yorumuna da bayıldım! :D Madem bu kadar sevdin ayrıca kitabın devamının geleceğinin haberini de ben vereyim, evet, kitap seri olacak :D
    Ben yazarla sık sık görüşüyorum çok tatlı birisi, bence bu yorumunu ona mutlaka ilet. Hatta kitapla ilgili sorular falan da sorabilirsin. Ben turda söyleşiyi almıştım aklıma takılan tüm soruları öyle sormuştum. :D
    Bu arada biz cadılardan bahsetmişsin çok mutlu olduuk! :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiim çok sevindim seri olacağınaaa ^_^ Hemen iletiyorum yorumumu fikir verdiğini için çok teşekkür ederim.Ben de çok isterim yazarla görüşmeyi :D Tabii ki cadılardan bahsedeceğiim sizin sayenizde keşfettim bu güzel kitabııı ^_^ severek takip ediyoruz efeniim ^_^

      Sil
  2. İşte beklediğim yorum... :D Öncelikle kitabın kapağı çok güzel ya ben çok beğendim. :D Ve yorumun gerçekten ilgimi çekti. Yani yorumunla kitap ilgi çekti. Anladın sen ya :D Yakın zamanda alınacak listeme ekliyorum sana güvenerek. Ve Yabancı'yı okudum. Çabuk oku da dedikodu yapalım kitapla ilgili. :D Kocaman öptüm :**

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka oku hiiç pişman olmazsıın :D

      Sil
  3. alip okuyalim bakalim . bana cok klasik gibi geldi nedense ama yorumlamalarini gorunce bir deneyelim dedim . daha oncede bir yorumunda kaplanin lanletini alip okudum bende ordayi kelsey den cok hoslanmistim her ne kadar benden 5 yas kucuk olsada :p ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mobilden yazdigim icin cok imla yazim vs . hatalar olmus . kusura bakma :-))))

      Sil
    2. Kaplan Laneti'ni henüz okumadım ben fakat çok merak ediyorum :D Bu kitabı oku,kesinlikle klasik değil.Tamam aşk içeriyor her klasik fantastik kitap gibi ama öyle bir aşk ki bu okuduktan sonra daha önce böyle bir kitap okumadığını düşüneceksin,muhteşem bir kitap :D

      Sil
  4. :-) ben okudugunu saniyordum kaplan lanetini
    . labirent son isyan kitabinin krtigini paylastiginda bir yoruma kaplan laneti adli kitaptan bahsetmistin bende merakimdan aldim okudum . hatta o zaman takipteyim abla :-) diye yazmistim yoruma. 10 uzerinden 9 verilecek bir kitapti . tek eksik cevirmenin grameri :p . paranoya kitabina gelince klasik dememin sebebi ne bilim yorumunun ilk paragrafinda aski icin her seyi goze alir dedin ya ondan . umarim kitapta kendimi bulup buhran metaforuna girmem :-) ama kitabi alacagim bu blogda yazdigin her kitabi alip okumaya calisacagim :-) saygi ve sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O yorumda birisi Kaplan Laneti'ni sormuştu ben de okumadığımı ama beğeneceğimi düşündüğümü söylemiştim :D Teşekkür ederim,bloğumu merakla takip etmene çok sevindim ^^

      Sil
  5. Bu kitabı bana Zeynep'te önermişti, sen de öneriyorsun. Artık almam farz oldu. Hem türk yazarlara da bir şans vermeliyiz. Cidden iyi iş çıkartıyorlar.
    Bu arada senin mimledim. Bakarsın belki. :D http://kitapkaravani.blogspot.com.tr/2014/12/mim-8-cift-mim.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya bu aralar Türk yazarlar baya revaçta,okumak lazım :D Ben o mimi yapmıştım ama yine de çok teşekkür ederiim ^^

      Sil
  6. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. Lütfen bana yardım et. Benim için çok önemli. Bu kitap hayatımın değerlisi,kıymetlisi. Ama ben bu kitaba sahip olamıyorum. Çünkü basımı durmuş. Lütfen o kitabı bana sat lütfen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef bu kitap benim de çok sevdiklerim arasında,açıp açıp okuyorum belli başlı bölümleri hala. Satmam mümkün değil o yüzden :(

      Yazarla iletişime geçebilirsin istersen,belki elinde fazladan bir kopya bulunur ve sana gönderebilir. Ya da sahaflarda bulabilirsin belki de. Umarım
      bir şekilde ulaşabilirsin bu kitaba :(

      Sil