16 Mart 2016 Çarşamba

Kitap Alışverişi #4


Herkese merhabaa! Umarım hayatınızda her şey çok iyi gidiyordur.Gerçi ülkenin bu karmaşa,acı ve kaos dolu günlerinde ne kadar mutlu ve yolunda gidebilir ki hayatımız? Gerçekten kafamı çok kurcalıyor bu konular ve içim daralıyor -aksi mümkün değil zaten- dolayısıyla kafamı boşaltmak için bloga yazı girmeye karar verdim. Kitap yorumu yapmak içimden geçmediği için bari alışveriş yazısı gireyim dedim.Uzun süredir beklediğim bir kitap da elime ulaşınca en sonunda bugün yazıyı girmeye karar verdim. Daha fazla uzatmadan aldığım kitaplara geçiyorum.

Biliyorsunuz ki 4-13 Mart arasında CNR Kitap Fuarı vardı.Başta ilk cumartesi gitmeyi planlasam da bir aksilikten dolayı hafta içi gidebildim. Bu yüzden önce fuardan aldığım kitapları paylaşacağım.

TÜYAP'tan 20'den fazla kitap almıştım fakat okumadığım çok kitabım olduğu için ayrıca okumaya vaktim de olmadığı için bu fuar sayıyı yarıya indirerek 10 kitap aldım. Aslında 9 desem daha doğru olur çünkü Psikiyatrist'i annem için aldım :D 

Pegasus'tan annem için aldığımı da saymazsak 3 kitap aldım; Ezik,Sadece Bir Gün,Senden Geriye Kalan. İndirim vardı evet ama internette daha ucuza alabileceğim için içim biraz yanmadı desem yalan olur :D Yine de fuar havasına girip almadan edemedim maalesef. Aralarından Senden Geriye Kalan'ı okudum ve gerçekten çok beğendiğim ve oldukça etkilendiğim bir kitap oldu. Yorumunu girebilirsem girmeyi düşünüyorum fakat giremezsem de herkese tavsiye ettiğimi söyleyeyim :D 
Go!'dan iki kitap aldım ve 30 TL verdim.3 kitap 40 TL kampanyası vardı fakat istediğim başka kitap olmadığından sadece Komik Bir Hikaye ve Gölgedeki Işığım'la yetinmek zorunda kaldım.

İş Bankası Kültür Yayınları'ndan ise uzun süredir merak ettiğim ve okumayı istediğim yazarlardan biri olan Stefan Zweig'ın iki kitabını aldım; Bir Kadının Yaşamından Yirmi Dört Saat ve Satranç. Bir Kadının Yaşamından Yirmi Dört Saat'i okudum ve tam olarak beklediğimi bulamasam da hoş bir kitaptı.

Yabancı'dan Lanetli Kızlar'ı aldım. Aslında aklımda Yağmurla Gelen Mutluluk'u almak vardı ama fikir değiştirip Lanetli Kızlar'ı alıverdim birden. Standda okulumun eski mezunlarından olan bir ablayla karşılaştığım için normalden biraz daha indirimle aldım kitabı,torpilim vardıı! :D 

Son olarak Novella Dinamik'e gelelim.Novella Dinamik henüz yeni bir yayınevi olmasına rağmen gerçekten müthiş kaliteli baskılar yapıyor ve fiyatları da gayet uygun. Benimle Asla Tanışamayacaksın ciltli bir kitap olmasına rağmen 15 TL'ye aldım ve resmen hazine bulmuş gibi sevindim :D

Gelelim Idefix alışverişime. İngilizce kitaplarımı niyeyse D&R'dan değil Idefix'ten alıyorum.Idefix zaten D&R'ın yan sitesi ama niye böyle bir şey yaptığım hakkında bir fikrim yok açıkçası. Her neyse,kitaplar elime gayet sorunsuz ulaştı. Aslında Snow Like Ashes ve A Court of Thorns and Roses Idefix'ten,The Raven Boys ise arkadas.com.tr'den. Arkadaş'ın çok geniş bir İngilizce kitap yelpazesi var,bakmanızı öneririm kesinlikle.                                                                                                                   Jane Eyre uzun süredir okumak istediğim bir klasik.Çocukken okumuştum elbette ancak kısaltılmış versiyonu olduğundan tam metni tamamen algılayarak okumak istedim ve onu da Idefix'ten aldım.Kargalar Meclisi de Idefix'ten.Novella Dinamik'in son bombası olan Kargalar Meclisi'nin baskısı tam anlamıyla HA-Rİ-KA! Kapağı orijinal kapağa çok yakın zaten ve iç cildi muhteşem! Hatta iç cildini kapağından daha çok beğendim diyebilirim :D Kitabın sayfalarının yanı,yani sağ kısmı ise siyah.O kadar güzel görünüyor kiii! Konusu hakkında pek bir bilgim yok fakat Grisha Dünyası'nı çok sevdiğim için direk aldım. Grisha Dünyası'nda geçmese bile alırdım büyük ihtimalle çünkü dizaynı kesinlikle olağanüstü.

Veee gelelim alışverişimin gözdesine,yazımı yazmamı bekletmemin sebebi olan kitaba. Çıkmasını yıllardır beklediğim,ön siparişteyken alıp bir de aylar boyunca satışa sunulmasını beklediğim,en sevdiğim biricik yazarımın,en sevdiğim biricik dünyasında geçen kitap.Hangi kitaptan mı bahsediyorum?? LADY MIDNIGHT! (evet bu mor çünkü tüm kitaplardan farklı olduğu için rengi de farklı olmalı diye düşündüm :D )

8 Mart'ta satışa sunuldu fakat ben Book Depository'den aldım ve tuhaf bir şekilde kitabımı 1 Mart'ta,yani çıkış tarihinden tam 1 hafta önce kargoya verdiler. 10 gün içinde elimde olması gerekiyordu ancak bu süre 15-16 gün gibi bir süreye  uzayınca direk Book Depository ile iletişime geçtim ve müşteri hizmetleri kesinlikle çok kibar ve yardımseverdi.Hatta tam bugün bana kitabın yenisini göndereceklerini söyledikleri maili aldıktan sonra kargom geldi ve resmen dünyam aydınlandı. Yurtdışından alışveriş yapmayı düşünüp korkuyorsanız Book Depository'yi önerebilirim fakat fiyatları diğer sitelere göre daha pahalı çünkü ücretsiz kargo demelerine rağmen kitabın üstüne kargo parasını ekliyorlar ve haliyle de etiket fiyatı yükseliyor. Yani biraz düzenbazlık gibi ama yine de müşteri hizmetlerinden gayet memnun kaldığım için ses çıkarmayacağım :D Gerçi Amazon gibi sitelerde üstüne kargo fiyatı eklenince BD ile aynı fiyata geliyor kitap fakat BD'de ücretsiz kargo demeleri saçma sadece :D Cassie'nin o çok özlediğim büyülü dünyasına dalmayı dört gözle bekliyorum! Fakat sınav haftası belası başımda dikildiğinden biraz ertelemek zorundayım maalesef ki. 

İşte benim yaklaşık 2 hafta içinde aldığım kitaplar bunlar. Her zaman bu kadar çok kitap almıyorum tabii ki,fuar olduğu için bu sayı bu kadar arttı,yanlış anlamayın lütfen bu kadar müsrif değilim yani :D (EVET  KONU KİTAPLAR OLUNCA O KADAR MÜSRİFİM,İNANMAYIN BANA) 

Yakın bir zamanda bir kitap yorumu girmeye çalışacağım,ki bu büyük ihtimalle Senden Geriye Kalan olur, fakat biraz önce de belirttiğim gibi önümüzdeki iki hafta sınavlarımla boğuşuyor olacağımdan bu isteğimi gerçekleştirmem biraz zor görünüyor. Umarım kısa sürede yeni bir yazıda buluşuruz! Herkese bol kitaplı günler,ülkemize de bol bol huzur ve barış diliyorum.

13 yorum:

  1. Harika kitaplar almişsin. Yalniz sana bir konuda danışacağım. Ingilizce genclik ask romanlarini çok rahat okuyorum ama distopya da biraz zorluk çekiyorum. Kitaptan soğumamak için birkac defa kitaplarin turkcesini bekliyim dedim ama beklemekten yoruldum. Ingilizce distopya okumak konusunda ne yapmami oneririrsin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gençlik romanlarının dili günlük dile yakın olduğundan okuması daha kolay ve rahat oluyor gerçekten. Distopya ve fantastik kitaplarda yepyeni bir dünya yaratıldığı için ortama alışmak ve betimlemeleri kafada oturtmak çok zor oluyor,bu özellikle fantastikler için geçerli.

      Dili kolay kitaplardan başlayabilirsin örneğin The Young Elites'in dili gayet kolaydı. Fakat onun dışında pek bir önerim yok maalesef,ben de yavaş yavaş okuyup iyice anlamaya çalışıyorum :D Cassandra Clare'in de dili pek zor değil,onun kitaplarını da tavsiye edebilirim :D

      Ayrıca sözlük kullanmaya üşendiğim için ben her kelimenin anlamına bakmıyorum o tarz kitaplarda,çünkü zaten Türkçe kitaplarda da bitirdikten sonra aklımda sadece ana olay kalıyor. Dolayısıyla bazen mekan tasvirleri ile ilgili detayları anlamadan geçiyorum ve pek sıkıntı da yaratmıyor :D

      Sil
    2. Çok sağol canım zaman ayırıp cevapladığın için. O zaman ben ilk distopya olarak The Young Elites'i okuyacağım ama öncelikle yazarın Efsane serisi hazır kitaplığımdayken bitirip yazarın kalemine ısınmış olurum. Sonra önerdiğin gibi Cassandra Clare'e de bakabilirim :)

      Sil
    3. Ne demek hiç önemli değil,asıl ben teşekkür ederim zaman ayırıp da yazımı okuduğun için ^_^
      Efsane en sevdiğim serilerden biridir,kısa sürede okumalısın kesinlikle! O zaman şimdiden iyi okumalar dilerim,umarım hepsini beğenirsin! :D

      Sil
  2. Go kitap!ın 40tl lik kampanyasını aldım bende sadece, çok yüksekti fiyatlar, net daha avantajlı, ayağına da geliyor ;) Tercihlerin hiçbiri bende mevcut değil, bakalım tavsiye edecek misin? Merakla bekliyorum, bana da beklerim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet net gerçekten çok daha avantajlı ancak fuarın o büyülü havasına kapılmamak mümkün değil :D Şimdilik Senden Geriye Kalan'ı okudum ve onu kesinlikle tavsiye edebilirim :D
      Hemen takibe aldım ^_^

      Sil
    2. tamamdır, bekliyorum yorumlarını ;) iyi ve keyifli okumlar

      Sil
  3. Şu ingilzice kitapları ucuz yapsalar biraz :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi ama ya :(( Her şey doların fırlaması yüzünden :(

      Sil
  4. Hepsi aldıklarının çok güzeller hepsini almaya yetişememek en sıkıcı kısım o sanırım :( İyi günlerde okursunuz inşallah ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim,hepsini alabilmen dileğiyle ^_^

      Sil
  5. Yine bennn! Arkadaşkitapevinde debit kart geçmiyor. Acaba nasıl alışveriş yapabildin?Kartla mı yoksa havale işlemi ile mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kredi kartıyla yapmıştım alışverişimi,debit kartın geçmemesi şaşırttı doğrusu beni :D

      Sil