28 Ocak 2015 Çarşamba

Telepati - Leonardo Patrignani / Yorum


Ya bu hayat çok sayıda ihtimalden sadece biriyse?

Alex ve Jenny on altı yaşında iki gençtir. Alex Milano'da, Jenny ise Melbourne'da yaşamaktadır. Son dört yıl boyunca zaman zaman birbirlerini bilinçlerini kaybettikleri anlarda, hiçbir uyarı vermeden gerçekleşen telepatik iletişimleri sırasında görmüşlerdir.
Bu telepatik nöbetlerin birinde buluşmak üzere sözleşen iki genç, aynı gün aynı yerde durmasına rağmen birbirini göremez. Bu, şaşırtıcı bir keşif yapmalarını sağlar: Farklı boyutlarda yaşamaktadırlar. Jenny'nin evreninde Alex bambaşka biridir. Alex'in evreninde ise Jenny altı yaşında ölmüştür. Onlar birbirlerini bulmaya çalışırken Çoklu Evren patlayıp yok olmanın eşiğine gelmiştir ama Jenny ve Alex'in kesinlikle buluşması gerekmektedir çünkü Dünya'nın geleceği buna bağlıdır. Yaklaşmakta olan kaderi yalnızca aşkları değiştirebilecektir…

"Telepati birçok açıdan harika ve başarıyı Açlık Oyunları kadar hak ediyor. Sinematik içeriğe sahip bu eğlenceli kitabı bitirmek için kendinizle yarışacaksınız. Patrignani gençlik edebiyatına yeni bir soluk getirecek."
-Glenn Cooper-
(Tanıtım Bülteninden)




Sayfa Sayısı: 352
Baskı Yılı: 2014
Dili: Türkçe
YayıneviPegasus
Orijinal Adı: Multiversum
Seri Adı: Multiversum
Seri Sırası: 1/3
Goodreads Puanı: 3.61 / 5 


___________________________________________________

Merhabaa.Tatiliniz nasıl geçiyoor?Ya da tatilde olmayanları da düşünerek şöyle sorayım,günleriniz nasıl gidiyor?Benimkiler gayet iyi çünkü nihayet düzgün bir şekilde okuyabiliyorum.Okulun son haftalarında dünyadan bağlantım tamamen kesilmiş bir şekilde ders çalıştığımdan haliyle okumaya da vaktim yoktu,çok şükür ki atlattım o dönemleri ve eski hızıma kavuştum.Sizin de kafanızı doldurdum bunlarla pardon :D Neyse,şimdi size Telepati'nin yorumunu yapacağım efenim. Saygılar :D

Alex 12 yaşından beri sara nöbetleri tarzında nöbetler geçirmektedir.Bu kısım size normal gelebilir,herkesin yaşayabileceği bir şey sonuçta. Ama anormal olan Alex'in nöbetleri değil,nöbetleri esnasında görüp duydukları.Alex nöbetleri esnasında bir kız görüyor ama bu kızla net bir iletişimi yok. Ta ki bir gün kız ona adını söyleyene kadar.

Alex'in rüya kızının adı Jenny.Alex'in deli olduğunu düşünebilirsiniz ama deli değil,Jenny gerçekten var.Jenny de Alex'in geçirdiği tarzda nöbetler geçiriyor ve nöbetleri esnasında Alex'i görüyor.Nasıl oluyorsa ikisi de birbirleri hakkında adları dışında hiçbir şey bilmeseler de birbirlerinin var olduklarından eminler.

Yine bir nöbet esnasında Jenny,Alex'e Melbourne'da yaşadığını söyler.Bunu duyan Alex hemen hazırlık yapıp Melbourne'a gider.Jenny ile buluşmak için bir yer belirlerler.Vakit geldiğinde iki genç de o yere gider fakat birbirlerini göremezler.Olayın şokunu atlatmaya çalışan Alex en yakın arkadaşı Marco'yu arar.Marco'nun olay hakkında bir teorisi vardır;çoklu evren. Alex her ne kadar bunu mantıksız bulsa da daha sonradan Marco'nun anlattıklarıyla bu teori ona da mantıklı gelmeye başlar.

Alex ve Jenny'nin aklındaki büyük sorun çözülmüştür.Yani gerçek oldukları kanıtlanmıştır.Fakat ufak (!) bir sorun vardır,yaşadıkları evren farklıdır.Alex'in evreninde Jenny 6 yaşındayken ölmüştür.Jenny'nin evreninde ise Alex Jenny'yi tanımayan,bambaşka biridir.İki genç birbirine kavuşma planları yaparken aslında olayın sadece ikisini ilgilendirmediğini fark edecektir.Dünya'nın kaderi onların elindedir.



Pegasus Yayınları'nın sayfasında tanıtımını gördüğümde dikkatimi kapağıyla çekmişti Telepati.İsminden direk bilim kurgu olduğunu anlamıştım ve konusu da dikkatimi oldukça çekmişti.Çıktığında hemen sepete attım ve bir süre kitaplığımda beklettim.Keşke bekletmeseymişim diyorum çünkü kitabı gerçekten çok sevdim.

Bilim kurgunun en sevdiğim tür olduğunu blogumu takip ediyorsanız az çok biliyorsunuzdur.Kitapta anlatılan kurgusal dünya bilim kurgunun en iyi örneklerinden biriydi diyebilirim.Olayın geçtiği dünyaya tam anlamıyla bayıldım.Paralel evrenler her zaman ilgimi çekmiştir zaten ve yazarın bu konuyu biraz üstünkörü de olsa iyi ele aldığını düşünüyorum.

Karakterleri tanıtmak isterdim size fakat kitapta çok fazla özelliklerinden bahsedilmemiş karakterlerin.Size söyleyebileceğim tek şey iki karakterin de çok fazla kararlı ve korkusuz olduğu.İkisi de bir anda her şeylerini bırakıp tek başlarına dünyanın bir ucuna yolculuğa çıkabiliyorlar.Birbirlerini bulmak için yaptıkları şeyler ise saygı duyulacak cinsten.Fakat bu iki karakterin birbirlerini sadece nöbetleri esnasında görüp birbirlerine bu kadar bağlanmaları ve ailelerini ve daha birçok şeyi hiçe saymaları bana saçma geldi.


Kitabın temposu çok yüksek.Başından sonuna kadar hiç de düşmüyor bu tempo.İki karakter de sürekli nöbet geçirdiğinden ''Acaba şimdi hangi paralel evrene gidecekler?'' diye düşünüyorsunuz sürekli.Her evren bambaşka olayları sahneliyor ve bu benim çok hoşuma gitti.

Kitapta olaylar çok hızlı gelişiyor.Haliyle biraz kafam karıştı okurken.Ayrıca Çoklu Evren Teorisi biraz üstünkörü anlatılmıştı.Kitabın sonunda aklımda bir sürü soru işareti vardı.Büyük ihtimalle bu daha serinin ilk kitabı olduğundan öyledir ama yine de bu kadar soru işaretinin ve kafa karışıklığının olması normal mi bilemem tabii.

Kitabın sonu hakkında söyleyebileceğim tek şey,muhteşem olduğu.Olaylar iyice kızıştı derken bir olayla ''Oh güzel,rahatladım.'' moduna giriyorsunuz.Fakat sonraa,boom; yazar bombayı kucağınıza koyup kaçıyor ve siz bombanın patladığıyla kalıyorsunuz.Fena şaşırdım sonunda.Yazar müthiş bağlamıştı konuyu.

Kısacası eğer bilim kurgu severlerdenseniz bu kitaba da bir şans vermelisiniz.Sizi çok etkilemese de az da olsa kafanızı kurcalayacak ve size eğlenceli vakit geçirtecek bir kitap.







14 yorum:

  1. Telepati serisinin diğer kitaplarının ne zaman çıkacağı hakkında bi bilgin var mı? :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef hiçbir bilgim ya da fikrim yok :( Ama umarım ki Pegasus bizi çok bekletmez :/

      Sil
    2. şuan hepsi bütün kitap marketlerinde var

      Sil
    3. Evet,hepsi çıktı nihayet! :D Üçüncü kitabı çıkmasının üzerinden yaklaşık 4 ay geçmiş olmasına rağmen okuyamadım bir türlü ancak çok merak ediyorum! :D

      Sil
  2. Bende almak istiyordum ama ilk önce yorumları bir okuyayım diye arama yaparken senin sayfanı gördüm. Yorumunu okuduktan sonra cidden benim kitap bu dedim. Umarım yanılmam. Teşekkürler yorum için *.*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben cidden bu kitabı çok sevmiştim.Sonu biraz beyin yaksa ve biraz eksikleri olsa da bence müthiş bir kitap.Ne demek,ben teşekkür ederim okuyup yorum yaptığın için ^^

      Sil
  3. Onerebileceginiz başka seri var mı yardimci olursaniz memnun olurum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paralel evrenleri konu alan başka bir seri bilmiyorum ancak eğer okumadıysan Labirent serisi,Sonsuz Gökyüzünün Altında serisi,Grisha serisi ve Ay Günlükleri,Ölümcül Oyuncaklar ve Cehennem Makineleri serilerini öneririm ^_^

      Sil
  4. ben serinin 1. ve 2. kitaplarını okumadımda sorun olmaz demi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Telepati serinin birinci kitabı zaten :D Eğer ki birinci kitap olan Telepati ve ikinci kitap olan Hafıza'yı okumadan üçüncü kitap olan Ütopya'ya geçmeyi düşünüyorsan maalesef seriden bir şey anlamayacağını üzülerek belirtmeliyim :)

      Sil
  5. Ben üç kitabın üçünü de okudum birinci kitabı ben de beğendim, ikinci kitap biraz beni düşündürdü ama üçüncü kitabı okuduktan sonra aklımdaki tüm soru işaretleri gitti.Son olarak seriye baktığımda bu tür kitapları pek okumadığım halde bu seriyi gerçekten beğendiğimi söyleyebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumamın üstünden çok vakit geçtiği için kitapla/seriyle ilgili neredeyse hiçbir şeyi hatırlamıyorum ve üçüncü kitabı da okumadığım için serinin finali hakkında yorum yapamıyorum fakat hatırladığım kadarıyla fazlasıyla özgün ve okuması keyifli bir seriydi. Yorumunuzu paylaştığınız için teşekkür ederim! :)

      Sil
  6. Merhaba ben seriyi yeni keşfettim ve okumaya başladım:( İlk kitabın ortalarına kadar çok sevmiştim ama daha sonra konusu sıkmaya ve olaylar üstünkörü anlatılmaya başlanmış gibi gelmeye başladı. Şuan 2.kitabı okuyorum ve devam edip etmemek konusunda kararsızım ancak sonunu da merak ediyorum. Sizce ne yapmalıyım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! :) Kitabı okumamın üstünden beş sene kadar geçti ve bundan ötürü seriyle alakalı zihnimde hiçbir şey yok neredeyse. Ayrıca maalesef ki üçüncü kitabı ben de okumadım o serinin sonu hakkında da bir bilgim yok :( Fakat ikinci kitabı da okuduysanız (ki hatırladığım kadarıyla ikinci kitap meraklandırıcı ve şaşırtıcı bir sonla bitiyordu) üçüncü kitabı da okumaktan bir zarar gelmez diye düşünüyorum, en azından seriyi tamamlamış olursunuz :) Aklımda kaldığı kadarıyla okurken fazlasıyla keyif almıştım ilk iki kitapta, serinin finali de kafamızdaki soruları cevaplandıracaktır diye ümit ediyorum :)

      Sil