6 Eylül 2014 Cumartesi

İlk Aşk / John Green - Kitap Yorumu

Konu ilişkiler oldu mu, Colin Singleton'ın tipi Katherine isimli kızlar… Ve konu Katherine isimli kızlar oldu mu, Colin her seferinde terk ediliyor. Tam sayı vermek gerekirse, on dokuz kere. Bir yol macerasına atılan, evden kilometrelerce uzaktaki bu anagram âşığı, hali harap, üstün zekâlı gencin cebinde on bin dolar, peşinde kana susamış bir yaban domuzu ve hemen yanında televizyon bağımlısı, şişman dostu vardır… Ama bir tane bile Katherine yoktur. Yarattığı formülle tüm romantik ilişkilerin geleceğini hesaplamayı uman Colin, Katherine Öngörülebilirliği Teoremi'ni ispatlamak için debelenmekte, tüm Terk Edilenler'in öcünü almanın ve sonunda kızı kapmanın peşindedir. Aşk, dostluk ve ölü bir Avusturya-Macaristan arşidükü, insanın kendisini yeniden keşfetmesini konu alan bu çok katmanlı romana şaşırtıcı bir son ve sıcacık bir yön katıyor.

Sayfa Sayısı: 320
Baskı Yılı: 2014
Yayınevi: Pegasus
Goodreads Puanı: 3,78
Puanım: 3,5/5




___________________________________

Kitap Colin'in başarısız ilişkilerini anlatıyor.Tipinin Katherine adlı kızlar olduğunu iddia eden Colin,tam tamına 19 tane Katherine ile çıkmış fakat hiçbiriyle mutluluğu yakalayamamış,her seferinde terk edilmiş.Colin aynı zamanda üstün zekalı bir çocuk,anagramlarla arası çok iyi.İlişkilerin geleceğini hesaplamak için Katherine Öngörülebilirliği adında bir teorem hazırlayıp,ispatlamak istiyor.Çok yakın arkadaşı olan Hasan ile bir yolculuğa çıkıyorlar ve kitapta da yolculukta başlarından geçen olayları okuyoruz.


John Green'in anagramı
Ah John,nasıl yaptın bunu bana :(( Senden böyle bir kitap beklemezdim ama ben :(( Kitaptaki Colin'in Katherine takıntısı ve dahi olmadığına sürekli üzülmesi beni bazen o kadar boğdu ki kitabı yarım bırakmamak için resmen savaş verdim :( John'un en beğen-e-mediğim kitabı bu oldu sanırım.

Kitaba başlarken biraz da anlamlı bir kitap beklemiştim.Kitap eğlenceli bir kitap olması için yazılmış ama bazen espriler o kadar zorlama olmuş ki kitap eğlenceli yerine sıkıcı bir kitaba dönüşmüş.Birçok yerde kitap bitse de başka bir kitap okusam diye düşündüm.

Kitaptaki anagramlar çok hoşuma gitti,verdiğim puanın çoğunu anagramlar yüzünden verdim zaten geri kalanını da John'u sevdiğim için verdim.John'un zekası gerçekten çok parlak,anagram yapmak çook zor iş tamam ama kitap biraz daha derin bir anlatıma sahip olsaydı keşke.Okuduktan sonraki gün bile kitaptaki olayları unuttum,aklımda sadece anagramlar kaldı.
Colin ve Hasan

Kitap,bana göre,fazla istatistik ve matematik içeriyor.Ben matematikten ölesiye nefret eden birisi olarak bu bölümlerde ya çook sıkıldım ya da bölümleri okumadan geçtim.

Her ne kadar çok sıkı bir John fanı olsamda olmamış bebeğim bu kitap,üzgünüm :(( Kesinlikle okunmayacak bir kitap değil,hatta eğer ki matematik-istatistik seviyorsanız eğlenceli zaman bile geçirebilirsiniz ama maalesef ki bu kitap pek bana hitap etmiyor.Siz yine de bir şans verin derim ben.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder