9 Eylül 2014 Salı

5.Dalga / Rick Yancey - Kitap Yorumu


1.Dalga Dünya Karanlığa Gömüldü

2.Dalga Sadece Şanslı Olanlar Kurtuldu
3.Dalga Sadece Şanssız Olanlar Sağ Kaldı
4.Dalga Tek Bir Kural Geçerliydi: Kimseye Güvenme
5.Dalga Artık Kimse Ne Olacağını Bilmiyor

Uğrunda yaşadığımız her şeyi yok ettiler. Şimdi de uğrunda öleceğimiz şeylerin peşindeler!


Sayfa Sayısı: 464

Baskı Yılı: 2014
Yayınevi: Pegasus
Seri Adı: The Fifth Wave
Seri Sırası: 1/3
Goodreads Puanı: 4.14
Puanım: 5/5





_______________________________________


İngilizcesini okumamak için aylarca direndiğim,sonunda Pegasus'tan çıkınca çığlıklar atarak aldığım kitap 5.Dalga'nın yorumuna hoşgeldiniiiz!!(Beyaz Show'un açılışı gibi oldu,birazdan o biiiiir tarzında tanımlamalara başlayabilirim,haha.)

Kitap uzaylıların işgal ettiği bir dünyada geçiyor.Fakat bu uzaylılar bildiğimiz yeşil kafalı,kocaman simsiyah gözlü ya da canavarımsı yaratıklara benzemiyorlar.Aslında neye benzediklerini bilmiyoruz çünkü kendilerini göstermiyorlar.Bir gün bir uzay gemisinin Amerika'ya inmesiyle olaylar başlıyor.Her ne kadar hükümet iletişime geçmeye çalışsa da pek başarılı olamıyorlar.Bir hafta gibi bir süre sonra dünyanın her yerinde elektrik kesintileri başlıyor ve teknolojik aletlerin hiçbiri çalışmıyor.İnsanlar buna 1. Dalga diyorlar.İleri gelenler bu duruma çözüm üretmeye çalışırken 2. Dalga başlıyor,yani depremler.Bu depremler sayesinde,haliyle tsunamiler ortaya çıkıyor ve birçok kişi hayatını kaybediyor.Fakat bu kayıp sayısı kesinlikle 3.Dalga ile boy ölçüşemez.3.Dalga ne mi?Kuşlarla dünyanın her yerine yayılan bir salgın.Bu salgından sağ çıkan çok ama çok az kişi var.Hatta baş karakterimiz Cassie bu yüzden dünyada sağ kalan son insan olduğuna inanıyor.
  
3.Dalgadan sonra ailesiyle kaçan Cassie,hayatta kalanların oluşturduğu bir kampa yerleşiyor.Uzun bir süre her şey yolundaymış gibi görünürken 4.Dalga başlıyor.Sanırım 4.Dalgayı anlatamayacağım çünkü eğer başlarsam tüm detayları vermem gerekecek kitabın heyecanı kaçsın istemem :D.Sadece bu dalgada uzaylıların aynı insanlar gibi göründüğünü dolayısıyla kimsenin kimseye güvenemediğini ve Cassie'nin kardeşi Sammy'in Cassie'den alındığını bilin yeterli :D.

4.Dalga tüm hararetiyle sürerken Cassia'nın hayatta kalma çabasını okuyoruz kitapta.Cassia'nın kimseye güvenmemesi gerekiyor,o yüzden insanların bulunabileceği bölgelere yaklaşmıyor,yalnız başına takılıyor yani.Fakat bir gün Ötekiler,yani uzaylılardan kaçarken yaşadığı bir olay sayesinde Evan Walker adlı yakışıklı bir çocukla tanışıyor,tabii yakışıklı çocuk olur da aşk olmaz mııı :D Kitapta genelde Evan ve Cassie'yi okusak da bir de Ben var,Cassie'nin uzaylı istilası olmadan önce hoşlandığı bir okul arkadaşı.Bakalım ilerleyen kitaplarda Cassia hangisini seçeceeek???

Öncelikle belirtmeliyim ki ben yazarın zekasına ve kurgusuna hayran kaldım.Goodreads'te gördüğüm yorumlardan ötürü kitabı okumadan beklentilerim baya yüksekti ve kitap beklentilerimi tamamıyla,hatta fazlasıyla karşıladı.Ben daha önce uzaylılarla ilgili bir kitap okumamıştım fakat kitap kesinlikle filmlerdeki klişe senaryolar gibi değil.Her sayfada diğer sayfayı merak ettirecek bir kurguya sahip.Özellikle dünyanın ele geçirilme aşamasının dalga dalga olması fikrine bayıldım,Rick bir tanesin.

Kitap Cassie,Evan,Ben hatta bir ya da birkaç kez de Sammy'nin bakış açısından anlatılıyor.Bu yüzden farklı yerlerdeki olayları ve karakterlerin düşüncelerini öğrenebiliyoruz,bence bu kitaba daha iyi bir hava vermiş.Örneğin Evan ve Cassie ilişkisini ele alalım,sadece Cassie'nin ağzından okusaydık Cassie'nin düşüncelerini düşünecek ve taraflı bir gözle bakacaktık olaylara ama Evan'ı da okuduğumuz için objektif bir şekilde inceleyebiliyoruz olanları.

Cassie'yi sevdim,kardeşi Sammy'ye ulaşmak için yaptığı fedakarlıklar çok hoştu.Ayrıca olaylara esprili bir yaklaşımı var.Mesela kitapta yalnızlıktan kafayı sıyırmamak için bir günlük tutuyor ve yazdığı bir cümle şu ; ''...Ancak hayatta kalan son kişi bensem ve okuyacak kimse kalmadıysa,belki de uzaylılar bunları açıp okurdu.Böylelikle onlar hakkında neler hissettiğimi tam olarak öğrenirlerdi.Eğer siz de uzaylıysanız ve yazdıklarımı okuyorsanız,her ihtimale karşı şunu belirteyim.CANINIZ CEHENNEME.''Samimi bir dili var ve bu yüzden Cassie'ye çok ısındım ben.Sammy'yi zaten sevmemek mümkün değil,minicik tatlı bir çocuk ^^ Evan ve Ben hakkında da pek yorum yapamayacağım çünkü şimdilik ikisini de sevdim.İkinci kitapta netleşir sanırım duygularım :D

Daha önce de belirtmiştim sanırım ama kitap gerçekten çook akıcı,5 puandan daha fazlasını verebilmek isterdim.Daha ikinci kitabın çıkmasına çok var çünkü yurtdışında bile çıkmadı daha :( Yine de alın bu kitabı okuyun,çıkmasını beklemeye kesinlikle değer.

Ayrıca kitabın 2016 yılında filmi de çıkıyor,daha çook var ama bekleyeceğiz artık çare yok :(( Cassie'yi Chloe Grace Moretz,Evan'ı Alex Roe,Ben'i ise Nick Robinson oynuyor.Cassie ve Ben olmuş ama Evan :(((((( Neden her filmde böyle oluyor sankiii???Aşağıda oyuncuların resmini görebilirsiniz.




Başka bir yorumda görüşmek üzere,hoşçakalııın.

15 yorum:

  1. Ben de bu kitaba bayıldım. İkinci kitap bu ay çıkacak diye duydum :) Ben de bir ara yorumu gireceğim, ama daha cesaret edemiyorum. Çok etkilendim kitaptan :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay umarım çıkar ya,yorumunu da yaz bence okumak isterim düşüncelerini ^^

      Sil
  2. SPOİLERRRR
    O değilde kitapta cihazlarla bakıldığında kişi yeşil gözüküyor ise o uzaylı oluyordu.Bunun sonrada yanlış olduğu aslında izleme cihazı olmayanların yeşil gözüktüğünü öğrendik.Başa sardığımız zaman Sammynin okul otobüsünde tanıştığı bir kız vardı ve doktor onu cihazla ölçtüğünde yeşil çıkmıştı.Sammy ise kırmızı.Sonra doktor onun hasta olduğunu söylemişti.Kızı götürmüşlerdi.Sammy'nin harikalar diyarından sonra ona uzaylı diye gösterdikleri kişide o kızdı.Eee kırmızı ışık ne alaka o zaman? Çözemedim gitti.Diğer cihazda yeşil ışık neye göre yanıyordu? Yeşil ışık hani izleme cihazı olmayanlarda yanıyordu? sorularımın cevabını verirsen sevinirim :D

    YanıtlaSil
  3. Bir de 2.kitap olmaz ki.Sonunda merkezi yok ettiler ve Cassia arabada gökyüzünden kuyruklu yıldız gibi bir şeyin-yani uzaydaki yeşil aracın- düştüğünü gördü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıkçası okuyalı 8-9 ay oluyor ve sorduğun detayları tam olarak hatırlamıyorum :D Daha yeni zamanlarda okuyan birisinin yorumunun altında sorabilirsin bu soruları, yani üzgünüm bir cevabım yok :D Ayrıca ikinci kitabın olması bence gayet mantıklı çünkü hala uzaylı sorununa tam olarak çözüm bulabilmiş değiller ve o uzay aracından daha milyon tane olabilir çünkü uzaylılar hala Dünya'da dolaşıyor sonuçta.Bir araç kaybetmiş olmaları hiçbir şeyi değiştirmez :D Pek yardımcı olamamış olsam da umarım bir soruna da olsa cevap verebilmişimdir :D

      Sil
    2. Sadece bir araç kaybetmediler ama.Havada gezen küçük uzay araçları da yere düşüyordu.Bence 2.kitap olmaz-olsa daha iyi tabi- bakalım :D Teşekkürler cevabın için :)

      Sil
    3. Dediğim gibi pek hatırlamıyorum doğrusu,elbet diğer kitaplarda açıklığa kavuşacaktır soruların :D Fakat ikinci kitap oluyor,hatta üçüncü kitap da oluyor.İkinci kitabı The Infinite Sea yakında Türkiye'de yayınlanacak,üçüncü kitap The Last Star ise bu sene içinde yurt dışında yayınlanacak :D Önemli değil ne demek,ben teşekkür ederim :D

      Sil
  4. Merhabalaaar ! Blogunuzu yeni keşfettim. Kitaplarım artık bin ton okunacak olduğu için şimdilik alamıyorum ama azalınca hemen almak istiyorum. Zaten filmin afişini görür görmez Chloe'e aşık olduğum için durdum afişin önünde kaldım. Gerçekten gitmeyi çok istiyorum. Kitabını da almak istiyoruuuum ! *.* Bu arada ben de bloguma beklerim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım yakın zamanda alabilirsin ^_^ Bloguna hemen bakıyorum,sevgiler ^_^

      Sil
  5. Dalga dediğimiz bildiğim dalga mı yani ben hala orayı anlamadım. Lütfen açıklı getir?????

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır,olayları oluş sırasına göre bölüm bölüm isimlendirip bu gruplara da dalga demiş yazar. Yani bir tiyatro oyununun ilk bölümünün perde olarak isimlendirilmesi gibi :)

      Sil
  6. Ben bu kitabın öncelikle filmini izledim ama kitabında alacağım filmin hayranı oldum kitabın delisi olacağımı biliyorum paylaştığınız için teşekür ederim :)

    YanıtlaSil
  7. Filmin sonunda evan a ne oldugunu göstermediler yasiyor mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu öğrenmek için ikinci kitabı okumalısın :D Spoiler vermek istemediğim için yazamıyorum şu an :D

      Sil