29 Eylül 2014 Pazartesi

Labirent:Son İsyan / James Dashner - Kitap Yorumu



Her şeyin sonu geldi! 

İSYAN, Thomas'ın her şeyini almıştır: hayatını, anılarını ve sonunda arkadaşı olan Kayranlıları. Ama artık sona ermiştir. Son bir testin ardından Deneyler tamamlanmıştır. 

Kurtulan olacak mı? Ama İSYAN, Thomas'ın onların düşündüğünden çok daha fazlasını hatırladığını bilmemektedir. Ve Thomas artık söyledikleri tek kelimeye bile inanmayacaktır!

Gerçek dehşet verici olacak. Thomas Labirent'i yenmiş, Alev'de hayatta kalmıştır. Arkadaşlarını kurtarmak için her türlü riski göze alacaktır. Ancak bu kâbusu sona erdirecek tek şey, gerçeğin ta kendisidir. Artık yalan yok. 




Sayfa Sayısı: 384

Baskı Yılı: 2014
Yayınevi: Pegasus
Seri Adı: The Maze Runner
Seri Sıralaması: 3/3
Goodreads Puanı: 3.81/5

_____________________________

Kitabın arka kapağında "James Dashner'ın kitaplarına başlamadan önce derin bir nefes alın." diye bir yorum var.Kesinlikle ama kesinlikle katılıyorum bu yoruma çünkü kitaplar içinde olan olaylar o kadar şaşırtıcı ki nefesiniz kesiliyor.İlk kitaptan son kitaba kadar aynı şey geçerli.




Kitap yine İSYAN'ın deneklere,yani Kayranlılara ve B Grubu'na,oynadıkları oyunlar,daha doğrusu onların deyimine göre insanlığı kurtaracak deneyler üzerine kurulu.Kurtulanlar İSYAN'a güvenme konusunda hiç emin değiller.Bir kısmı güvenmek istese de bir kısmı buna şiddetle karşı çıkıyor.(E normal böyle yapmaları çünkü zilyon tane olay yaşadılar İSYAN yüzünden.)Thomas İSYAN'a güvenmek istemeyen tarafta fakat eğer arkadaşlarını kurtarmak için yapması gereken İSYAN'ın dediklerini yapmaksa her şeyi yapmaya razı.Kitaba çook ama çook şaşıracağımız bir karakter dahil oluyor,tabii ki de kim olduğunu söylemek için yanıp tutuşsam da söylemeyeceğiim.Bakalım bu tehlikeli aşamada kimler hayatta kalabilecek????






Bu serinin bitmesine gerçekten ama gerçekten çook üzülüyorum.Üç kitap da o kadar sürükleyici ve etkileyiciydi ki...Seriyi hayatımda en beğendiğim serilerin arasına koymak kesinlikle ama kesinlikle hiç yanlış bir karar olmaz.Serinin diğer kitaplarının yorumu bloğumda olmadığı için bu yazı aslında biraz seri hakkında yorumlarımı da içerecek diyebilirim.

James'in anlatım tarzı gerçekten harika.Normalde ben üçüncü şahıs ile anlatılan kitaplarda odaklanma sorunu yaşarım ama bu seride hiç yaşamadım bunu.Olan olayları,Thomas'ın düşüncelerini her kitapta,her sayfada iliklerime kadar hissettim.Üzüldüğünde ben de üzüldüm,korkup heyecanlandığında ben de korkup heyecanlandım.O yüzden bu serinin yeri bende hep ayrı olacak.



Dediğim gibi üçüncü kitap da ilk iki kitaptan heyecan ve sürükleyicilik bakımından hiç eksik kalmıyor.Kitabın tek farkı diğer iki kitaptan daha duygusal olması çünkü hiç beklemediğimiz kişiler pat diye ölüveriyor!!Diğer kitaplarda heyecandan yerimde duramazken ya da şaşkınlıktan gözlerim yuvalarından fırlarken bu kitapta birçok yerde gözyaşlarımı zor tuttum,hatta tutmadım direk ağladım.Birkaç kez kitaba ara vermek zorunda bile kaldım.

Kitaptaki karakterleri hep sevdim.Sevmediğimi düşündüğüm bir karakteri bile üstünde biraz düşününce sevdiğimi fark ettim.Yazarın karakterlere verdiği derinlikler gerçekten harika.Thomas'ın çok fedakar olması,Minho'nun liderliği ve cesurluğu ve diğer karakterlerin bir sürü özelliğinin toplamı ortaya muhteşem bir uyum çıkarıyor.

Aslında seriye her ne kadar bayılsam bana göre bu kitap diğer iki kitaba göre daha aşağıda kalıyor çünkü gerçekten çok gereksiz ölümler var.Seri genel olarak muhteşem ve soluksuz okunabilir olsa da son kitapta yazarın olayları biraz hızlı geliştirdiğini düşünüyorum.

Bu serinin sevdiğim yönlerinden birisi temponun hiç düşmemesi.Bu kitapta da heyecan son hız devam ediyor fakat yazar sanki bizi şaşırtmak için çok gereksiz olaylar ve çok gereksiz ölümler eklemiş gibi kitaba.Önemsiz olayların üzerinde çok durulurken,önemli olaylar ve soruların üzerinde çok kısa durulup,hatta bazen durulmayıp, olaylar üstünkörü bir şekilde anlatılmış.İşte bu yüzden kitap ilk iki kitaptan biraz daha aşağı seviyede kalıyor benim için.

İlk iki kitabı okuyanlar bilir,hepimizin kafasında bir sürü soru oluşmuştu.En önemlisi ''İSYAN nedir ve bu kuruluşun asıl amacı ne?'' sorusuydu mesela.Seri bitti bitmesine de ben bu soruya tam olarak cevap alabildiğimi düşünmüyorum.Tamam,genel olarak İSYAN'ın amacını belki anlatabilirim size ama kesinlikle biraz derine inmeye kalktığımda tıkanır kalırım.Çünkü yazar gerçekten kitabın temelini oluşturan bu soruyu çok yüzeysel bir şekilde anlatmış.Kafamdaki geri kalan bazı sorulara cevap alabildiğimi düşünsem de kitabın sonuna doğru aklımda yeniden soruların oluşması benim sinirimi bozdu açıkçası.

Defalarca kez belirttiğim gibi,bu seriye gerçekten bayılıyorum.Okurken beni heyecandan titreten ilk seri oldu hatta.Bu yüzden bu kitaptaki eksiklere biraz daha toleranslı yaklaşarak sadece 1 puan kıracağım kitaptan.Yoksa gerçekten kitapta çok sinir bozucu eksiklikler var.

Çok sevdiğim bu serinin sonuna geldiğim ve bu seri böyle bittiği için gerçekten çok üzgünüm.Labirent serisi,her ne kadar sonu pek tatminkar olmasa da,daima şiddetle önereceğim seriler arasında olacak,bundan eminim.Eğer ki siz de bilim kurgu tarzında kitapları seviyorsanız bu seriyi mutlaka okumalısınız.Fakat şimdiden sizi uyarayım,sonu sizi gerçekten üzüp,hayal kırıklığına uğratacak.

Umarım serinin prequel'i olan The Kill Order ve yazarın diğer kitapları da Pegasus tarafından ülkemizde yayınlanır.Çünkü böyle güzel anlatım biçimi olan bir yazardan mahrum kalmak istemiyorum.





14 yorum:

  1. 2.Kitabı bitirince 3.süne devam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir solukta okuyacağına eminim,harika bir kitap :)

      Sil
  2. aynen mükemmel bir kitap soluksuz bitirdim 2. kitabı yakında 3.yü almayı planlıyorum . başka kitap önerilerinde bulunabilir misin :) ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ölümcül Oyuncaklar serisini öneririm eğer okumadıysan ^^

      Sil
  3. Çok teşekkürler bir şey daha sorucaktım kaplan lanetini çok merak ediyorum sence almalı mıyım ? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Henüz maalesef bir sürü okunacak kitabım olduğundan Kaplan Laneti'ni okumadım fakat hakkında yapılan yorumlar çok olumlu.Şahsen ben beğeneceğimi düşünüyorum ve eğer kitap zevklerimiz aynıysa sen de beğenirsin sanırım :)

      Sil
  4. Canım sana danışmak istiyorum.Ben bu seriyi okumak istiyorum ama son kitap hiç beğenilmemiş ya çok araştırdım tahmin edemezsin.Olumlu eleştiride bulunan tek kişi sensin.Diyorlar ki sonu çok kötü bitiyormuş,sorulara cevap alınamıyormuş ve gereksiz ölümler varmış.Sonu çok mu kötü bitiyor gerçekten.Lütfen cevap ver dediğim gibi okumayı çok istiyorum seriyi ama bu son kitap gerçekten denildiği gibiyse okumayacağım.Şimdiden teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında mantıklı düşününce gerçekten çok gereksiz ölümler var kitapta.Hiç beklemediğin anda birisi pat diye ölüveriyor ve gerçekten sanki yazar sırf bizi şaşırtmak için durduk yere karakterleri öldürmüş gibi.Akılda olan soruların hepsi cevapsız kalmış diyemem ama cevaplanmayan sorular maalesef ki var,hatta sonunda kafalarda başka soru işaretleri de oluşuyor.Sanırım ben bu seriyi çok sevdiğimden biraz tolerans gösterdim bu tür olumsuzluklara.Ayrıca bu yorumu kitabı ilk bitirdiğim anda yazdığım için biraz duygularımı ve düşüncelerimi abartmışım :D Aslında serinin son kitabı için tatminkar bir sona sahip değil ama asla okunmayacak kadar kötü de değil.Genel olarak seri muhteşem bir seri olsa da maalesef ki son kitabın biraz daha altta kaldığını düşünüyorum diğer kitaplara göre.Her şeye rağmen bence bu seriyi mutlaka okumalısın,sonu biraz hayal kırıklığı yaratsa da kesinlikle okunmaya değer bir seri :)

      Sil
  5. Alev Deneyleri'ni bugün bitirdim ve hemen Son İsyan' a başladım, daha sadece bir bölüm okudum. Thomas' ın hafızasını geri kazanmak istememesi ilk duyduğum an beni çıldırtmıştı. Şunu bilmek istiyorum:: Thomas bir şekilde hafızasını geri kazanacak mı? Lütfen cevabı söyle yoksa meraktan deliririm ve önerebileceğin bir seri var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzgünüm,tam anlamıyla hatırlamıyorum kitabı :/ Fakat hatırladığım kadarıyla tam olarak kazanamıyordu hafızasını.

      Leonardo Patrignani'den Telepati'yi önerebilirim,ikinci kitabı da çok yakın zamanda çıkacak :)

      Sil
    2. Teşekkür ederim, Telepati'yi biliyorum okudum ve yeni kitabını merakla bekliyorum. :)

      Sil
    3. Sonsuz Gökyüzünün Altında ve Meleğin Düşüşü de güzel kitaplar,eğer okumadıysanız bunları da öneririm :)

      Sil