6 Eylül 2014 Cumartesi

Duman ve Kemiğin Kızı / Laini Taylor - Kitap Yorumu




Bir zamanlar şeytanın ininde, yerde tüylerle oynayan masum bir kızdı.
O, artık masum değil...

Zuzana defteri alırken, arkadaşları Pavel ve Dina, kızın omzunun üzerinden çizimlere bakmak için uzandı. Karou'nun çizim defteri okulda bir efsaneye dönüşmüştü ve elden ele dolaşan defterdeki yeni çizimler her gün hayranlıkla incelenirdi. Bu defter -hayatı boyunca çiziktirdiği doksan ikinci defter- lastik bantlarla sarılıydı ve Zuzana bunları koparırcasına çıkardığı anda defter açılıverdi. Defterin her bir sayfası tutkal ve boyayla öylesine şişmişti ki cildi her an dağılabilirdi. Defter bir yelpaze gibi açılırken Karou'nun özgün karakterleri sayfalar üzerinde harika ve fazlasıyla tuhaf çizgileriyle dalgalandı. Ama kimse bu karakterlerin gerçek olduğunu tahmin bile edemezdi.


Seri Adı: Daughter of Smoke & Bone
Seri Sırası: 1/3 
Baskı Yılı: 2013
Yayınevi: Artemis Yayınları
Goodreads Puanı: 4.06/5
Puanım: 5/5


_________________________________________

Ağustos ayındaki D&R'ın 9.90 lira kampanyasında görüp evin içinde sevinç nidaları atıp da hemen aldığım Duman ve Kemiğin Kızı'nı okudum,hatta okumadım yalayıp yuttum.Kitabı başladığım gün bitirdim ve bittiğinde böyleydim : 


Kitabın konusunu kısaca özetlemek gerekirse -çünkü arka kapaktan hiçbir şey anlaşılmıyor- (biraz spoiler içerebilir) : Karou mavi saçlarıyla,vücudunu kaplayan dövmeleriyle oldukça normal olduğunu düşünen bir kızdır.Asıl ailesinin kim olduğunu bilmemektedir ve ailesi olarak gördüğü kişiler de Kimera adı verilen değişik görünümlü (çook değişik) yaratıklardır.Karou Kimeralarla kaldığı sürece değişik takas işleri yapar,genelde çeşitli canlıların dişlerini alır ve aldığı kişilere dişlerin değerine göre dilek hakları verir.Onun için çok sıradan bir günde yine sıradan bir takasa gittiğinde hayatı bambaşka bir yöne sapacak ve kendini Kimeralar ve düşmanları melekler arasında geçen ölümcül bir savaşın içinde bulacaktır.

Öncelikle belirtmeliyim ki ben bu kitabı çoook ama çook sevdim!!!Anlatılan bambaşka evren gerçekten okuyucuyu içine çekiyor.Belki de bunun nedeni Prag'da geçmesidir,çünkü okuduğumuz kitaplar genelde Londra,New York ya da Paris gibi şehirlerde geçiyor.Prag'da geçmesi kitabı daha merakla okumama neden oldu.Ayrıca kitaptaki işlenen konu gerçekten çok orjinal,içinde melekleri barındırsa bile ele alış biçimi harika.Bu da kitabı çoook sürükleyici hale getiriyor.


  

Baş karakter olan Karou genç olmasına rağmen kişiliği gayet oturmuştu,hatta tavırları benim çok hoşuma gitti.Neredeyse her young-adult kitabında olduğu gibi bir bad-ass havası var fakat hiç yapmacık ve zorlama durmuyor.Aynı zamanda Karou -çoğu kız YA ve young fantasy karakterlerinin aksine- yapması gereken şeyi kolaylıkla belirleyebiliyor,yani kitapta öyle boğucu bir kararsızlık havası yok.En önemlisi de kitapta aşk üçgeni yok.Kitabı okurken gerçekten kitaba odaklanabiliyorsunuz,aklınızda ''Ay acaba kimi seçicek bu kız kiii,ay şunu seçsin lütfeen!!'' tarzında endişeler olmuyor ve konuyu anlayıp gizemleri çözmeye uğraşıyorsunuz.

Kitap başından sonuna kadar gizemliliğini koruyor,özellikle son yüz sayfada şaşırmaya hazır olun.Karou da birçok gizemi bilmediği için onun yaşadığı duyguların aynısını yaşıyorsunuz ve bu kitapla aranızdaki bağı arttırıyor.

Ah tabi bir de Akiva var,yakışıklı Melek'imiz.Karou ile aralarındaki çekim benim hoşuma gitti,bazı kitaplardaki gibi çok yapış yapış değildi ya da yine bazı kitaplardaki gibi çok soğuk da değildi.Tam kararındaydı bence.

Akiva ve Karou

Kısacası Duman ve Kemiğin Kızı'nı son zamanlarda okuduğum en güzel kitap olarak ilan ediyorum,özgünlüğü,akıcılığı ve anlatım tarzı harikaydı.

Başka bir kitap yorumunda görüşmek üzere,hoşçakalıın.


NOT:Serinin iki kitabı da yurt dışında çıktı fakat Artemis'ten ikinci kitap için hala haber yok :(




4 yorum:

  1. Merhaba canım,
    Duman ve Kemiğin Kızı'nı yeni aldım ve merak ettiğim bir kitap. Yorumunu okuduktan sonra okumak için sabırsızlanıyorum :) Kapağına da bayılmıştım alırken. Yayınlanmayan kitapların kapakları da çok güzelmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen okumanı tavsiye ederim canım gerçekten bambaşka bir hayal dünyası ve çok sürükleyici :) Güzel yorumun için de çok teşekkür ederiim,sevgiler x

      Sil
  2. Okumayı deli gibi istediğim bir kitap :D Artemis seriye devam etmeyi düşünürse başlarım herhalde :) Olmadı ingilizce okumak zorunda kalırım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ikinci kitaptan haber alana kadar bekleticektim aslında ama dayanamadım okudum :D Umarım Artemis devam eder,gerçekten harika bir seri çünkü,ingilizce okumak da iyi oluyor ama ben daha yavaş okuyorum maalesef ingilizce kitapları :D

      Sil