4 Nisan 2015 Cumartesi

KVBT 6. Tur 4. Gün | İstanbul - Tuğba Sayın / Yorum








İstanbul... Aşkın, ayrılığın, acının ve kavuşmanın hikâyesinin yaşandığı şehir... Liseli bir genç kız olan Mina'nın Bursa'dan İstanbul'a yaptığı bir yolculukla başlıyor her şey. Kaderin cilveleri ve türlü tesadüflerle örülü, yüreğinizi ısıtacak bir gençlik hikâyesi. Tutkulu, dinamik ve heyecanlı... Gençliğin coşkusu ve kırılganlığı bu kitapta saklı. Mina'yı zorlu bir duygusal sınav beklemektedir. Bir tarafta arkadaş gibi sevilen bir erkek, diğer tarafta duygularına karşılık verip vermeyeceği belli olmayan diğer bir erkek. Hangi erkek aşk duygularıyla Mina'nın yüreğini sarsacaktır?
(Tanıtım Bülteninden)



Sayfa Sayısı: 478

Baskı Yılı: 2015

Yayınevi: Fenomen Kitaplar







___________________________________________________________

Vampirlerin altıncı turundan herkese merhabaaa!Bu turda konuk ettiğimiz kitap bir Wattpad fenomeni olan Tuğba Sayın'ın İstanbul kitabı.Kitabın turunu aldığımızı duyunca gerçekten oldukça sevindik çünkü hepimiz bu kitabı oldukça merak ediyorduk.Daha fazla uzatmadan hemen kitabın konusuna geçiyorum.


Mina, l0.sınıfa giden,kendi halinde bir kız,hayatı herkesinki gibi sıradan,ta ki ablasını ziyaret etmek için İstanbul'a gelene kadar.Bu karmakarışık şehirde Mina'nın düzenli hayatı tepetaklak oluyor,yepyeni duyguların tadına varıyor,aşk gibi.Bazı olaylar sayesinde ailesini zar zor ikna eden Mina İstanbul'a yerleşiyor ve yepyeni bir hayata yelken açıyor.

Mina,İstanbul'a geldiği ilk gün bir talihsizlik yaşıyor.İstanbul'un o hıncahınç kalabalığına alışkın olmayan Mina metrobüse binmek zorunda kalıyor ve inmeye çalışırken de çantasının fermuarı bir çocuğun ceketine takılıp ceketi yırtıyor.Daha sonra Mina ablasının çocuğun komşusu olduğunu fark ediyor.Tesadüfler peşini bırakmıyor yani.Bu gizemli çocuğa,yani Kamer'e karşı çekilmeye karşı koyamayan Mina hislerinin adını koymaya çalışırken bir yandan da karışan hayatını düzene sokmaya çalışıyor.Yepyeni dostluklar,tecrübeler ve anılar biriktiriyor bu aşk şehrinde.

Daha önce de belirttiğim gibi kitabın turunu aldığımızı ilk duyduğumda çok sevinmiştim,e haliyle beklentim de oldukça yüksekti kitaptan.Belirtmeliyim ki maalesef ki beklediğim gibi bir kitap değildi.Şimdi gelelim nedenlerine.

Kitap bence çok yüzeysel bir anlatıma sahip.Sürekli zaman atlamaları vardı kitapta ve bence bu atlamalar bazı yerlerde kafa karıştırıcıydı.Dili oldukça sade,bu ekstra bir yönü olarak sayılabilir fakat yine de anlatım tarzı tam olarak beklediğim gibi değildi ve pek hoşuma gitmedi.

Çevremde kitabı Wattpad'de okuyup oldukça beğenen birçok kişi vardı fakat ben niyeyse beklediğimi bulamadım tam olarak ya.Konusu çok sevimli,tam bir gençlik kitabına uygun ama bence bu konu çok daha iyi bir şekilde işlenebilirdi.

Eminim ki şimdi ''Biraz da beğendiğin yönlere gel.'' diyorsunuzdur.Geliyorum o zamaan :D Kitap o kadar akıcı ki sayfaların nasıl geçip gittiğini anlayamadım.Ayrıca içindeki diyaloglar da oldukça sevimliydi.Dediğim gibi,tam bir gençlik kitabı.Özellikle romantizm tutkunlarının seveceğini düşünüyorum İstanbul'u.







Şimdi de gelelim karakterlere.Mina'yı kesinlikle sevmedim,SEVMEDİİM!Okuyan çoğunluk da benim gibi düşünüyor sanırım.Allah'ıımm,bu kadar iradesiz,kararsız ve gıcık bir kız olamaz.Tamam belki biraz abarttım ama okurken bazı yerlerde gerçekten kitabın içine girmek ve boğazlamak istedim onu.Erkek karakterlerden ise tam bir taraf seçmiş değilim aslında.Kamer'i de sevdim Berke'yi de fakat sanırım Kamer birazcık ağır basıyor.

Kitaptaki aşk üçgeni okurken beni çok yordu.Ben zaten çok fazla aşk kitabı seven ve okuyan bir tip değilim bir de kitaplarda böyle karmaşık ilişkiler olunca iyice bunalıyorum.Mina bir türlü karar veremedi ve beni cidden delirtti.

Kitapta klişeler vardı tabii ki ama aslında bunlar kitabı meraklandırıcı ve sürükleyici kılıyordu.Tek takıldığım nokta çok fazla tesadüflerin olmasıydı,karakterler sürekli tesadüfen bir yerlerde karşılaşıyor falan.Bu bana biraz tuhaf geldiyse de genel olarak olay örgüsü gayet hoştu.

Şuna değinmeden geçemeyeceğim,kitaptaki şarkılara gerçekten BAYILDIIM! Kitabın hatırı sayılır bir kısmı zaten müzik üstüne kurulu ve bu bende kitabın puanını yükseltti.Sonuçta kim müziği sevmez ki? ( Kitap Kurdunun Düşünceleri'nin hazırladığı müzik listesine buradan ulaşabilirsiniz ^^)

Kitaba kaç puan vereceğim hakkında biraz arada kaldım.Ben beklentilerimi biraz yüksek tutarak başladığım için maalesef ki beklediğim şeylere ulaşamadım ve bu bende hayal kırıklığı yarattı kesinlikle.Ama eğer ki kitaba başlarken beklentiniz sadece hoş,eğlenceli ve sürükleyici bir aşk hikayesi okumak olursa eminim ki aradığınızı fazlasıyla bulursunuz.

Destekleri için Fenomen Kitaplar'a çok teşekkürler ^^

Eğer İstanbul'u kazanma şansınız olsun isterseniz sizi Facebook sayfamızdaki çekilişe alalım.Yazının sonunda ise Rafflecopter çekilişi var,katılan herkese iyi şanslar! ^^



a Rafflecopter giveaway

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder