30 Aralık 2014 Salı

Araf - Tara Hudson / Yorum


"Saf, Dokunaklı Ve Hayaletli Bir Aşk Hikâyesi"
-Becca Fitzpatrick, Fısıltı'nın yazarı -

Yine nehirde süzülüyordum. Ancak bu kez nefes aldığımda ciğerlerim, etrafımı saran çamurlu suyla dolmuyordu. Bedenim bu kâbustan önceki kadar hafifti hâlâ. Nehirde süzülüyor, öfkeli akıntının sürüklemesinden etkilenmiyordu.Artık bir şeyler farklıydı; bu karanlık, beni kıvrandıran sahne, korkunç rüyalarımda yaşadığım sahnenin neredeyse aynısıydı. Neredeyse... Çünkü bu kez boğulan ben değildim. Oydu.
(Tanıtım Bülteninden)

Sayfa Sayısı: 400
Baskı Yılı: 2014
Yayınevi: Pegasus

Orijinal Adı: Hereafter
Seri Adı: Hereafter
Seri Sıralaması: 1/3
Goodreads Puanı: 3.74/5


________________________________________

Yine bitirip de yorumunu beklettiğim kitaplardan biri Araf.Ama ben suçlu değilim ki bunda,lanet olası okul ve ödevler suçlu :(( Neyse yakınmayı bırakıp yoruma geçeyim ben en iyisi.

-biraz spoiler içerir-

Amelia,tarihini bilmediği bir zamanda bir nehirde boğulmuştur.Hatırladığı tek şey ise öldüğü ve adının Amelia olduğudur.Ne kadar süredir ölü olduğunu bilmeden oradan oraya dolaşmaktadır.Ölü hayatının en kötü bölümü ise kabuslardır,ölümüyle ilgili olduğunu düşündüğü kabuslar görür sürekli.Bir gün yine bu kabusu gördüğünü düşünür ve uyanmaya çalışır fakat gördüğü şey bir kabus değildir.Onun boğulduğu nehirde boğulan biri vardır!Hemen kurtarmaya gider fakat hayaletler maalesef ki canlılar dünyasıyla iletişime giremediğinden boğulan çocuğu bir türlü uyandıramaz.Yine de uyanması için onu sarsmaya çalışmaktan ve ona seslenmekten vazgeçmez. ve imkansız bir şey olur; çocuk onu duyar,uyanır ve ona dokunur ve Amelia bu dokunmayı hisseder.Öldüğünden beri ilk defa bir şey hisseden Amelia için bu çok önemlidir.Bir şekilde çocuğun kurtulmasını sağlar.

Çocuk kurtulmuştur kurtulmasına fakat Amelia ona karşı bir şeyler hissetmeye başlar fakat onu bir daha görebileceği gibi bir umut yoktur içinde.Fakat yine inanılmaz bir şey olur,çocuk onu bulur ve onunla tanışır.Adı Joshua'dır ve bu olayın arkasındaki sır perdesini kaldırmak istiyordur.Amelia ona hayalet olduğunu söylediğinde ise başta inanmasa da bir süre sonra inanır.Birbirlerinden hoşlanmaya başlarlar,bu süre zarfında da Amelia'nın asıl kimliğini ve ailesini ararlar.Amelia sadece ailesini bulup Joshua ile mutlu bir yaşam sürmek istese de bu yolda karşısına hiç beklemediği kadar büyük engeller çıkacaktır.

-spoiler bitti



Kitabın tanıtımını ilk gördüğümde konusu çok hoşuma gitmişti.Bir de Becca'nın kitap hakkında yaptığı yorumu görünce hevesle kitabı okuma listeme eklemiştim.Açıkçası baya yüksekti beklentim kitaptan ama maalesef ki beklediğimi alamadım.


Konu gayet güzel,hayaletlerle ilgili yazılmış pek fazla kitap yok.Bu benim için kitaba artı puan kazandırdı.Ayrıca kitap baya akıcı,çok kısa sürede bitirdim.Fakat bence bir şeyler eksikti bu kitapta.Bilmiyorum,belki beklentimi çok yüksek tuttuğumdan dolayıydı bu ama beklediğim kadar iyi değildi.

Amelia,güçlü bir karakter ve tabii ki hassas.Yıllardır hayalet olduğu için canlılar dünyasından bir kişiyle bile iletişim kuramamış.Hissettiği yalnızlığı hayal edebilirsiniz herhalde.Sonra birden Joshua geliyor,onu görüyor ve onunla konuşuyor.Yani Joshua Amelia için tamamen bir dönüm noktası oluyor.Güçlü olduğu kadar cesur da,Joshua için hiç düşünmeden kendini tehlikeye atıyor.(zaten ölü ne tehlikesi diyebilirsiniz ama tahmin bile edemeyeceğiniz şekilde tehlikeye giriyor ölü hayatı :D )
Sevdim yani Amelia'yı. Joshua ise destekleyici bir karakter,Amelia'nın her zaman yanında oluyor.Yakışıklı ve sosyal bir karakter olsa da daha önce kimse onunla Amelia gibi ilgilenmediği için Amelia'dan hoşlanıyor.Hatta onu kaybetmekten çok korkuyor.Onun endişeli ve öfkeli halleri çok tatlıydı bence :D 

Şunu söylemeden geçemeyeceğim,kapağa BAYILDIIIIM!!Ciltli kitaplara karşı zaten zaafım var fakat bu kitabın cildinin dışındaki kap muhteşemdiii.Üstündeki renk uyumları muhteşemdi ayrıca kapak kitabı tamamıyla yansıtıyordu.Uzun zamandır en en en çok beğendiğim kitap kapakları arasına kesinlikle girer :D

Dediğim gibi tam tanımlandıramasam da kitapta bir şeylerin eksik olduğunu düşünüyorum.Yüksek beklentilerle başlanmazsa gayet hoş vakit geçirilerek okunabilecek bir kitap.Beni pek fazla etkilemedi o yüzden size özellikle de okuyun bu kitabı diye öneremem fakat çerezlik fantastik arıyorsanız okuyabilirsiniz Araf'ı.Kaç puan vereceğim konusunda ise çok kararsızım.3 puan vermek istemiyorum çünkü o kadar da kötü değildi fakat 4 verilecek kadar da iyi değildi.Yine de sanırım o muhteşem kapak sayesinde 4 vereceğim.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder