30 Kasım 2015 Pazartesi

Mucize - R.J. Palacio / Yorum



Kaderinde Sıradışı Olmak Varsa Sıradan Kalamazsın…

Merhaba, adım August. Size nasıl göründüğümü anlatmayacağım. Aklınıza ne geliyorsa muhtemelen ondan daha kötü görünüyorumdur.

August (Auggie) Pullman yüzünde fiziksel bir bozuklukla doğduğu için, normal bir okula gidemiyordu… şimdiye kadar. Yakında Beecher Ortaokulu'nda beşinci sınıfa başlayacak ve ömrünüzde bir kere bile "yeni çocuk" olduysanız, bunun ne kadar zorlu olduğunu tahmin edebilirsiniz. Dondurma yemek ve Xbox'ında oyun oynamak gibi sıradan şeyleri seven Auggie aslında sadece sıradışı yüzü olan, sıradan bir çocuk. Peki, yeni sınıf arkadaşlarını, görünüşünün ardında kendisinin de onlar gibi olduğuna ikna edebilecek mi?





Sayfa Sayısı: 336
Baskı Yılı: 2015
Dili: Türkçe
Yayınevi: Pegasus
Orijinal Adı: Wonder
Goodreads Puanı: 4.42 / 5

____________________________________________________________

Herkese selaam! Nasılsınız,hayat nasıl gidiyor? Bana sorarsanız gayet iyi gidiyor her şey.Aslında ödevlerden,derslerden başımı kaldıramıyorum ama garip bir mutluluk havası var üstümde,aman bozulmasın lütfen :D Lafımı fazla uzatmadan sizlere tatlı,iç burkan ama aynı zamanda güldüren harika bir kitap olan Mucize'nin konusunu anlatmaya başlıyorum.


August Pullman 10 yaşında sıradan bir çocuktur,yani görünüşü dışında sıradan. Her 10 yaşında çocuk gibi dondurma yemeyi seven, Xbox oyunlarına tutkulu ve Star Wars aşığı bir çocuk olan Auggie'nin yüzünde doğuştan gelen bir fiziksel bozukluk vardır.Bu yüzden de 10 yaşına kadar evde eğitim görmüştür.Ailesi beşinci sınıfa geldiğinde Auggie'nin artık okula başlamasına karar verir fakat bu Auggie için oldukça zor bir karardır. Eninde sonunda okula gitmeyi kabul eden Auggie,sıradışı yüzünün arkasındaki sıradan çocuğu arkadaşlarına gösterebilecek mi??

Kasım ayında altı kitap okudum ve bunlardan üçüne 5 puan verdim.Bu üç kitap arasında beni en ama en çok etkileyen kitap ise Mucize oldu. Mucize aslında bir çocuk kitabı fakat okuyan herkesi etkileyebilecek,hatta sarsacak bir kitap olduğuna inanıyorum. Bunun nedeni ise kitabın oldukça önemli mesajlar barındırması. Kitaptaki mesajlar dış görünüş hakkındaki ön yargılarımızı sorgulamanızı,sorgulamamızı,sağlayacak mesajlar ve o kadar güzel işlenmiş ki bu mesajlar okurken kalbinize dokunmaması imkansız.

Kitabın konusunu okuyunca büyük ihtimalle oldukça duygusal,sizi sürekli duygulandıracak bir kitap olduğunu düşünmüşsünüzdür Mucize'nin,ancak çok yanılıyorsunuz. Evet,kitabın konusu çok duygusal fakat Auggie o kadar komik,neşeli ve kendiyle barışık ki okurken her ne kadar duygulandığınız -hatta ben bazı yerlerde ağladım- yerler olsa da Auggie'nin o pozitif havası sayesinde uzun süre üzgün kalamıyorsunuz çünkü Auggie YIKILIYOOR!

Kitap altı farklı karakterin ağzından anlatılıyor; biricik Auggie'miz,Auggie'nin ablası Via, Auggie'nin arkadaşı Summer ve Jack,Via'nın sevgilisi Justin ve Via'nın arkadaşı Miranda. Kitapta en çok bölümü olan kişi doğal olarak Auggie.Auggie'nin ağzından kendini dinlemek, farklı görüntüsünün altındaki muhteşem çocuğu keşfetmek çok müthiş bir deneyimdi benim için. Her şeyi bir yana bırakırsak Auggie sadece 10 yaşında bir çocuk ve böyle zor bir durumla o tertemiz çocuk aklının ve yüreğinin başa çıkmasını okumak gerçekten benim için oldukça duygu dolu bir yolculuk oldu.


Auggie'nin bölümleri de beni çok etkilese de en etkilendiğim bölüm Via'nın bölümleri oldu. Hatta ağladığım bölümlerden biriydi Via'nın kısmı. Herkesin ilgi odağı olan bir kardeşin ışığının gölgesinde kalması ve bunun için kardeşine kızamaması beni çok etkiledi. Via da sadece 14 yaşında bir genç kız,liseye yeni başladığından uyum sorunları yaşıyor,en yakın arkadaşlarını kaybediyor ve bu yüzden bunları paylaşacak ebeveynlere ihtiyacı var.En ihtiyaç duyduğu zamanda ise ailesi Auggie'nin okul işleriyle,Auggie'nin sorunlarıyla ilgileniyor ve Via yalnız başına sorunlarıyla başa çıkmaya çalışıyor. Genel olarak anlayışlı bir kız ve Auggie'ye karşı aşırı korumacı fakat kitapta patlama noktasına geldiği bir durum oluyor ve doğru söylemek gerekirse ben kesinlikle hak verdim ona. Via en sevdiğim karakterlerden biri oldu benim. Aslında tüm karakterleri sevdim o yüzden beni en etkileyen karakter Via oldu desem daha doğru olur.

Kitap çok ama çok akıcı,elime aldığım gün bitirdim,ki hafta içi ve oldukça yoğun bir dönemimde başlamıştım. Kullanılan dil o kadar samimi ki okurken karakterlerle bağ kurmadan edemiyorsunuz.Bu özelliği sayesinde de beni ilk sayfadan ele geçirmeyi başardı! Bazı kitaplar iki farklı karakterin ağzından anlatıldığında bile kitabın akıcılığı kaybolur ancak bu kitap altı farklı karakterin ağzından anlatılmasına rağmen sürükleyiciliği hiç bozulmuyor. Her karakterde Auggie'nin hayatına farklı bir bakış açısı kazanıyorsunuz ve bu kitaba,karakterlere daha çok bağlanmanızı sağlıyor.

Kitapta bolca ağladım,bolca güldüm ve en önemlisi kendimi bolca sorguladım.Daha önce de belirttiğim gibi kitap kesinlikle ön yargılarınızı sorgulamanızı,onları yıkmanızı sağlayacak bir kitap.Okurken sürekli okuluma Auggie gibi bir çocuk gelse benim ve çevremdekilerin tavrının nasıl olacağını düşündüm. 16 yaşında biri olmama rağmen Auggie'yi ilk gördüğümde şaşırırdım ancak sonradan büyük ihtimalle normal,hatta biraz daha ilgili davranırdım.Fakat böyle düşününce aklıma şu geldi ; Auggie ona ekstra bir ilgi gösterilmesini,acınmasını istemiyor,sadece sıradan bir çocuk olmak istiyor.Okulunuzdaki herkese aşırı ilgili davranmadığınız gibi Auggie'ye de sıradan davranmalısınız aslında.Fakat özel durumu yüzünden okullardaki bir kesmin ondan uzak durup bir kesmin de aşırı ilgili olacağını düşünüyorum ben. 

Çevremdeki insanlar 14-18 yaşları arasında,yani bir lise öğrencisiyim.Lisede okumamıza ve aklı başında,yetişkin insanlar olmamıza rağmen Auggie gibi biri gelse acımasız davranacak kişiler olduğunu düşünüyorum ben.Kitaptaki çocuklar,yanlış hatırlamıyorsam, 9-12 yaşları arasında yani yaşları küçük. O yüzden Auggie'ye karşı çok daha acımasızlar.Bir vebalı gibi ona dokunmaktan sakınanlar,tuhaf tuhaf lakaplar takıp dalga geçenler mevcut aralarında.Ancak aralarında pamuk gibi kalbi olan Summer ve Jack gibileri de mevcut. Belirtmek istediğim şey şu, insanoğlunun içinde her yaşta acımasızlık bulunuyor.Önemli olan onu törpüleyip,gizleyip her an nazik olmayı seçmek.

Her yaştan kişinin okumasını tavsiye ediyorum Mucize'yi. Okuyun,okutturun bu muhteşem kitabı! Cidden harika bir kitap çünkü! Puanım tabii ki de 5! İmkanım olursa tüm yıldızları verirdim bu kitaba,o kadar harika işte! 

Sizlerle beni etkileyen birkaç alıntıyı paylaşmak istiyorum;

Tanrı'dan doğmuş olan herkes dünyayı yener.
***
Haklı ile nazik olmak arasında seçim yapmanız gerektiğinde,nazik olmayı seçin.
***
"Neden bu kadar çirkin olmak zorundayım,anneciğim?" diye fısıldadım.
"Hayır bebeğim,öyle değilsin..."
"Öyle olduğumu biliyorum."
Yüzümü öpücüklere boğdu. Suratımın çok aşağısında kalan gözlerimi öptü. İçeri çökmüş gibi görünen yanaklarımı öptü.Kaplumbağa ağzımı öptü.
Bana moral vermek için güzel şeyler söyledi ama sözleri yüzümü değiştiremiyordu.
***
Keşke her gün Cadılar Bayramı gibi olsaydı. Böylece sürekli maske takardık ve maskelerin altında nasıl göründüğümüzü öğrenmeden önce birbirimizi tanıyabilirdik.
***
Herkes hayatında bir kez olsun ayakta alkışlanmalı çünkü hepimiz dünyayı dize getirdik! - Auggie 




4 yorum:

  1. Ya kitabi cok merak ediyorum. Ve yorumunlandaha da merak ettim
    Kitaplar dsha yeni cikti ne ara alip okudun. Masallah :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fuardan alır almaz okuduğum ilk kitaplardan biri oldu ve o kadar akıcı ki kısa sürede bitirmemek imkansız :D Umarım kısa sürede sen de alıp okuyabilirsin çünkü gerçekten çok güzeel! :D

      Sil
  2. Merhabalar! Blogunuzu yeni takibe aldım. Mucize kitabı benim de beklentilerimin üstünde oldu. Ayrıca "Auggie YIKILIYOOR!" yorumuna bayıldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim takip için ^_^ Onu yazmazsam olmazdı çünkü Auggie gerçekten yıkılıyor! :D

      Sil